ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
Jelen általános szerződési feltételek irányadók valamennyi, a feszofeshop.myshoprenter.hu weboldalon keresztül történő termékértékesítés és szolgáltatás nyújtása esetén:
1 Vállalkozás adatai
Név: FESZOFE Ferencvárosi Szociális Foglalkoztató és Ellátó Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság („Vállalkozás”)
Székhely: 1097 Budapest, Gubacsi út 89.
Postai cím: 1097 Budapest, Gubacsi út 89.
Üzleti tevékenység helye: 1097 Budapest, Gubacsi út 89.
Cégjegyzékszám: 01-09-890519
Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám / Közösségi adószám: 18229329-2-43 / HU18229329
Számlavezető bank: Raiffeisen Bank Rt. Budapesti Fiók
Bankszámlaszám: 12001008-00173117-00100003
Elektronikus levelezési cím: webshop@feszofe.hu
Telefonszám: +36 70 4555 819
2 Megvásárolható termékek, árak
A Vállalkozás a feszofeshop.myshoprenter.hu weboldalon keresztül olyan textil betűket, táskarendezőket, textil termékeket, táskákat, párnákat és filcjátékokat értékesít, amiket megváltozott munkaképességű személyek készítenek.
A termékekre vonatkozó részletes információ a termékre kattintással érhető el.
A Vállalkozás a rendelés időpontjában érvényes árakat a termékek alatt tünteti fel. Az árak bruttó árak, az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák a szállítási költséget.
Amennyiben hiba lép fel a termékek megjelölésénél vagy az árak feltüntetésénél, akkor fenntartja a Vállalkozás a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a vásárlót a helyes információkról és adatokról. A hiba javítását követően a vásárló jogosult a vásárlási szándékát megerősíteni vagy lehetősége van a szerződéstől elállni.
3 Regisztráció
A Vállalkozás a feszofeshop.hu és a feszofeshop.myshoprenter.hu weboldalon regisztrációra nem biztosít lehetőséget.
4 Rendelés menete
A feszofeshop.hu és a feszofeshop.myshoprenter.hu weboldalon keresztül a termékeket az alábbi módon rendelheti meg:
4.1. Kosárba helyezés
A feszofeshop.myshoprenter.hu weboldalon keresztül megrendelni kívánt termék a „Kosárba” gomb segítségével helyezhető a kosárba, a kosár megnyitását követően a megrendelni kívánt mennyiség beállítható.
A vásárló a kosár tartalmát a „Kosár” menüpont segítségével ellenőrizheti. Ha a Kosár tartalmát módosítja, akkor a Kosár tartalma automatikusan megváltozik.
4.2. Szállítási mód
A Vállalkozás lehetőséget biztosít a termékek személyes átvételére, illetve FoxPost-tal történő házhozszállítására, illetve csomagautomatába történő szállítására.
4.3. A vásárló adatainak megadása
A „Tovább a pénztárba” gomb megnyomását követően adja meg a vásárló az elérhetőségét, a számlázási adatait, illetve házhozszállítás esetén a szállítási adatait és csomagautomatában történő átvétel esetén a csomagautomata adatait, illetve választhatja ki a fizetési módot.
4.4. Fizetési lehetőségek
A termék ellenértékét a következő módon egyenlítheti ki: utánvét vagy bankkártyás fizetés Barion rendszeren keresztül.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
4.5. Megrendelés áttekintése
A vásárló a megrendelés adatait összesítő oldalon ellenőrizheti a megrendelés elküldését és a fizetést megelőzően.
4.6. Megrendelés
A vásárló a „Megrendelés” gombra kattintással adhatja le a rendelését.
4.7. Visszaigazolás
A Vállalkozás a vásárló megrendelését visszaigazolja a vásárló megrendelés során megadott e-mail címére. A visszaigazolás a megrendelés teljesítésének határidejét is tartalmazza.
4.8. Szerződés létrejötte
A szerződés magyar nyelven jön létre. A szerződés írásbeli szerződésnek minősül, a Vállalkozás az ÁSZF hatályos verzióját és korábbi verzióit elérhetővé teszi a feszofeshop.hu és a feszofeshop.myshoprenter.hu honlapon. A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. A szerződés határozatlan időre jön létre.
4.9. Számlázás
A Vállalkozás számlát állít ki a vásárló részére.
Utánvét esetén a papíralapú számla a termék átadásával egyidejűleg kerül átadásra.
Bankkártyás fizetés esetén a fizetést követően megküldésre kerül a számla a vásárló megrendelés során megadott e-mail címére és a papíralapú számla a termék átadásával egyidejűleg kerül átadásra.
4.10. Szerződés megszűnése
A szerződés teljesítéssel, felmondással vagy elállással szűnik meg.
5 Fogyasztót termékértékesítés esetén megillető elállási jog
A fogyasztónak minősülő vásárlót termékértékesítés esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében megilleti az elállás joga:
5.1. Elállási jog gyakorlásának határideje és módja
A fogyasztó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, hogy a megrendelt terméket a fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt harmadik személy átvette.
Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, akkor elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásbeli nyilatkozatát köteles eljuttatni a Vállalkozás részére (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az 1. pontban megjelölt címre. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is.
A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt megküldi a Vállalkozás részére az elállási nyilatkozatát.
5.2. Elállás joghatásai
Ha a fogyasztó eláll a megrendelt termékekre vonatkozó szerződéstől, akkor a Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó a Vállalkozás által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A Vállalkozás a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag azonban a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Vállalkozás a visszatérítést mindaddig visszatartja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy, amennyiben a termék még nem érkezett meg a Vállalkozáshoz, akkor, addig, amíg a fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A két időpont közül a korábbi időpont irányadó.
Amennyiben a fogyasztó a terméket már átvette, úgy köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a fogyasztó viseli. A Vállalkozás a terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza.
6 Hibás teljesítés esetén gyakorolható jogok
6.1. A Vállalkozás hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít a Vállalkozás azonban hibásan, ha a vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett volna.
6.2. Hibás teljesítés esetén a fogyasztó által gyakorolható jogok
(i) Kellékszavatosság
A fogyasztó a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
A fogyasztó kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni; a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Amennyiben a fogyasztó a teljesítéstől számított hat hónapon belül érvényesíti kellékszavatossági igényét, akkor a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele a kellékszavatossági igény érvényesítésének, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Vállalkozás értékesítette részére. Amennyiben a fogyasztó a teljesítéstől számított hat hónap eltelte után érvényesíti kellékszavatossági igényét, akkor a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.
(ii) Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – termékszavatossági igényt érvényesíthet kellékszavatossági igény érvényesítése helyett. A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A fogyasztó termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Termékszavatossági igény esetén a termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy az alábbi mentesülési okok egyike fennáll:
(i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
(ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
(iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) kell a menetesülési ok fennállását bizonyítania.
7 Vásárló és Vállalkozás közötti vitás kérdések rendezése
7.1. Panasztétel a Vállalkozásnál
A vásárló a termékértékesítéssel, illetve a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő a Vállalkozásnál a Vállalkozás fenti elérhetőségeinek bármelyikén.
(i) Szóbeli panasz
A Vállalkozás a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben a Vállalkozásnak nincs lehetősége arra, hogy a szóbeli panaszt azonnal kivizsgálja és orvosolja, akkor jegyzőkönyvet vesz fel és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A Vállalkozás a jegyzőkönyv egy példányát üzlethelyiségben felvett szóbeli panasz esetén helyben átadja a vásárlónak. A Vállalkozás a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv másolati példányát a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.
(ii) Írásbeli panasz
A Vállalkozás – az azonnal orvoslásra nem került panaszt – egyedi azonosítóval látja el a panasz azonosíthatóságának megkönnyítése érdekében.
A Vállalkozás a panaszt haladéktalanul, de legfeljebb 15 napon belül kivizsgálja. A Vállalkozás a panasz kivizsgálásának eredményét írásban közli a vásárlóval a panasz megtételét követő legfeljebb 30 napon belül. A 30 napos határidőt a Vállalkozás megtartottnak tekinti, amennyiben az írásbeli válasz megküldése a panasz megtételétől számított 30. napon megtörténik.
Amennyiben a vásárló panasza elutasításra kerül, akkor a Vállalkozás az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.
7.2. Bírósági eljárás kezdeményezése
Amennyiben a Vállalkozás és a vásárló között létrejött szerződésből vagy azzal kapcsolatban vita merül fel és a felek a vitát a felmerülésétől számított 30 napon belül nem tudják barátságos úton megoldani, akkor a jogvita rendezésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jogosult.
7.3. A fogyasztókat megillető további vitarendezési lehetőségek
(i) Panasztételi lehetőség a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A fogyasztó a panaszaival elsősorban a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A járási hivatal elérhetősége a jarasinfo.gov.hu alatt érhető el.
(ii) Békéltető testülethez fordulás lehetősége
A fogyasztó jogosult az illetékes békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület elérhetősége a bekeltetes.hu alatt érhető el.
8 Magatartási kódex
A Vállalkozás nem rendelkezik magatartási kódexszel.
9 Irányadó jog
Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre a magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv irányadó.
10 Az ÁSZF korábbi verziói
Az általános szerződési feltételek korábbi verziói ITT érhetők el.
Jelen általános szerződési feltételek 2022. július 1. napjától hatályosak.